Formandens beretning 2022

Formandens beretning 2021

 Grundejerforeningens beretning for 2021 er sammensat med udgangspunkt i følgende hovedemner:

  1. Indledning
  2. Konstituering af bestyrelse og fordeling af arbejdsopgaver
  3. Bestyrelsens nyhedsbrev 1 februar, 2 maj og 3 november 2021
  4. Afslutning

 

1.    Indledning

2021 er et år der fortsat har været restriktioner omkring ”Corona CoVid19”. Det er også året, hvor vi alle har fået tilbud på det tredje stik af vaccine imod Corona. Der er desuden mange som har stiftet bekendtskab med Corona varianten ”Omikron”. For de fleste har den vist sig og være i nært beslægtskab med ”influenza” med milde sygdomssymptomer. Men der er lys forude, idet de sidste restriktioner og forsamlingsforbud er fjernet her den 6. marts. Så vi kan se frem til at få vores fulde bevægelsesfrihed.

For grundejerforeningen har det betydet, at vi i fuldomfang har kunnet afvikle bestyrelsesmøder og aktiviteter uden begrænsninger. Herunder afholdelse af vores traditionelle fælles oprydnings-dag.

 

2.    Konstituering af bestyrelse og fordeling af arbejdsopgaver

  • Efter generalforsamling har bestyrelsen konstitueret med fordeling af arbejdsopgaver
  • Formand Kristian Madsen – ansvar leder bestyrelsesarbejdet med afholdelse af møder, kommunikation og nyhedsbrev mv.
  • Næstformand og sekretær Thomas Duholm Marcher –ansvar leder bestyrelsesmøder i formandens fravær, dertil kommer udarbejdelse af referat fra bestyrelsesmøder
  • Kasserer Henrik Poulsen – ansvar for grundejerforeningen økonomi og bogføring.
  • Bjarne Storm Rasmussen – Ansvar for de grønne områder, herunder ledelse af gartnerteamet og kontakt til Middelfart kommunes gartner afdeling og gartner
  • Jan Laursen – ansvar for legepladser, herunder gennemførelse af vedligehold af legepladser, gartner og support til opfølgning på de grønne arealer.

I bestyrelsens arbejde deltager begge suppleanter Henrik Jørgensen og Preben Svendsen på lige vis med de valgte medlemmer af bestyrelsen. Det sikrer, at suppleanterne kender alle bestyrelsens opgaver.

Bjarne Storm Rasmussen som er ansvarlig for de grønne arealer, vil efterfølgende aflægge beretning.

Tilsvarende vil Jan Laursen som er ansvarlig for grundejerforenings legepladser aflægge beretning

 

  1. Bestyrelsens nyhedsbrev 1 januar, 2 maj og 3 november 2021

Formandens beretning for 2021 tager udgangspunkt i bestyrelsen nyhedsbrev som kan se på grundejerforenings hjemmeside som er fra januar, maj og november.

Bestyrelsen har samlet alt dokumentation om vores grundejerforening på hjemmesiden www. stribgaardensgrundejerforening.dk.

På hjemmesiden har man en helt unik chance for at gå på opdagelse og følge med i hvad der sker i vores område. Bestyrelsen oplever især, at ejendomsmæglere gør brug af hjemmesiden i forbindelse med salg og info til købere. Bestyrelsen få kun få henvendelser fra ejendomsmæglere, idet de kan hente alle informationer omkring grundejerforening på vores hjemmeside.

Vores Webmaster Ib Møller Hansen har i den sammenhæng leveret en helt unik indsat de seneste 6 år med at få systematiseret den fælles viden på vores hjemmeside. Så bestyrelsen sender hermed en stor tak til Ib for indsatsen.

Her i december har Henrik Jørgensen i samarbejde med Ib Møller Hansen modtaget instruktion i forbindelse med overtagelse af rollen som webmaster for grundejerforenings hjemmeside. Ib Møller Hansen vil dog fortsat supporterer Henrik Jørgensen.

Bestyrelsen arbejder forsat med det nyeste tiltag, at der skal opsattes ”info-tavle i forbindelse med vores fælles oprydningsdag i april på engen, hvor der raster muligheder, hvor der er opstillet bænk. Her vil det være muligt med brug af QR-kode – Scan lyt og læs og holde dig orienteret om:

  • Planteflora på engen
  • Dyrene på engen
  • Den historiske del om Strib og Grundejerforeningen
  • Biodiversitet på det grønne areal ved Røjlemosevej

Ideen omkring Info-tavle kommer fra inspiration fra vores Lokalhistoriske arkiv som på tilsvarende vis har placeret info-tavler rundt i Strib. Så når I går tur rundt i Strib så gør holdt og Scan og lyt.

Tilbage til hovedemnerne i vores nyhedsbreve 2021.

 

Nyhedsbrev nr. 1 februar 2021

Renovering og udvidelsen af dyreskjullet på engen blev færdiggjort i foråret 2021. Dertil kommer, at den gamle halm inde i dyreskjullet blev gravet ud og erstattet af stabilt grus. Der bliver nu kun brugt savsmuld som strøelse. Der er desuden lagt stabilt grus foran indgang, så dyrene ikke skal gå i mudder. Både får og heste benytter flittigt dyreskjullet. I vintermånederne anvendes dyreskjullet til tilskudsfordring af dyrene.

Der desuden opsat nyt trådflet hegn ved tværhegnet. Så det er nu muligt at adskille får og heste i den periode, hvor de nye lam fødes. Efter hånden er det sådan, at de først lam fødes allerede i begyndelsen af januar. I 2021 blev de 2 første lan født den 16. januar, hvor der om natten blev mål 20 minusgrader. Så det var en barsk fødsel som de klarede fint.

 

Nyhedsbrev 2 maj 2021

Den 5. juni blev der afholdt fælles oprydningsdag her var der rigtigt fint fremmøde af børn og voksne. Bjarne og Jan har udarbejdet en række opgaver som alle blev udført. En væsentlig del af opgaverne er, at der er tid til socialt samvær. Efter 3 timers arbejde var det tid til den afsluttende del som altid er samvær omkring grillen med ristede pølser og en god snak.

Her i Maj er det samlet født 9 nye lam som alle trives og er til stor fornøjelse for brugerne af ringstien.

En række beboer omkring Røjlemosevej henvendte sig til bestyrelsen omkring forskønnelse af det grønne fællesareal ved Røjlemosevej. Middelfart kommune Natur og Miljø udbød en pulje til etablering af mere biodiversitet i kommunen. Bestyrelsen sendte en ansøgning til på Middelfart kommune og fik bevilget 25.000 kroner til dækning af 85. procent af udgifterne. Bebor gruppen og bestyrelsen gik nu i gang med udarbejdelse af en detaljeret plan for etablering af vådområde og plantning.

På vores generalforsamling den 11. juni blev forslag til etablering af biodiversitet behandlet og bestyrelsen fik accept til videre bearbejdelse af planerne.

Den 30. august blev der inviteret til en besigtigelse af det grønne areal ved Røjlemosevej og forsøg med etablering af blomstereng som grundejerforenings gartner Have og Skov har etableret på det grønne areal ved overløbsbassinet ved Super brugsen. Der var stort fremmøde og en general positiv tilgang til at bestyrelsen skal arbejde videre med etablering af mere biodiversitet.

Efterfølgende blev planen for plantning og vådområde justeret og drøftet med vores gartner Have og Skov. Her blev der opnået enighed om plantning af og etablering af vilde blomster. De vilde blomster skal etableres langs ringstien i en bredde på små 2 meter. Plantning vil ske i maj 2022. Den justerede plan blev herefter godkendt af Middelfart kommune.

Fra Middelfart kommune er det oplyst, at der vil være mulighed for at ansøge om tilskud fra en ny biodiversitets pulje i 2022 til færdiggørelse med etablering af område til padder med etablering af et areal med stor og små sten op imod Røjlemosevej. Det er ikke tanken med et egentligt vådområde med åbent vand.

 

Nyhedsbrev nr. 3 november 2021

De 9 lam er slagtet og der er samtidigt blev reduceret i bestanden af de voksne får. Den lille shetlandsk pony er aflivet. Ponyens syn var efterhånden så dårligt, at den vanskeligt kunne finde føde. Samlet er dyrebestanden på engen 10 moderfår og 2 islandske heste. Så i forhold til aftalen med Middelfart kommune omkring den samlede dyrebestand er vi ved at være i mål.

Lajla og Peter har købt Thyras rideskole som ligger på hjørnet af Røjleskovvej og Bøgelundsgyden og er i fuld gang med oprydning og renovering. Familien har gennem flere år haft op stallet deres heste i ridestalden.

 

4. Afslutning

Det er så min sidste beretning som formand for grundejerforeningen, hvilket samlet er blevet til 20 år som formand. Det var været en stor fornøjelse, som gennem årene har givet mange spændende debatter både i bestyrelse og generalforsamlinger. Det er helt unikt, at vi gennem årene har fastholdt den stor interesse for vores grundejerforening. Som I sikkert har bemærket, har jeg sagt ja til en post som suppleant for at hjælpe den kommende formand det kommende år .

Her til slut vil jeg sig tak til bestyrelsen, gartner- og træfældningsteamet. Der har været et super godt samarbejde omkring de forskellige opgaver.

 

Dette indlæg blev udgivet i Beretninger. Bogmærk permalinket.