Nyhedsbrev 2 2022

Nyhedsbrev 2 august 2022

Efter forudgående aftale, så har Foreningens tidligere formand, Kristian Madsen, her lagt ord, pen, tid og opmærksomhed til nærværende nyhedsbrev. Dette som en afrundende gestus til seneste projekt.
Nærværende skrivelse er også publiceret på  foreningens Facebook-side.

“… Alle er vi sikkert tilbage efter en rigtig velfortjent sommerferie. Det er en god omstændighed, at vi nu er helt fri for Corona restriktioner og fri adgang til at rejse. Når det er sagt oplever vi, at Corona fortsat er  en del af vores hverdag. Der er fortsat mange der får Corona, ikke mindst når vi rejser med fly, hvor vi sidder i tætpakkede fly. Men da vi alle har taget imod vaccination, så er Corona at sammenligne med en influenza.
Efteråret vil sikkert vise om der vil være et større udbrud, så vi skal have det fjerde stik.

Efter et noget koldt og vådt forår helt frem til medio maj, oplevede vi, at sommeren tog over. Fra maj til august har vi haft dejlige sommermåneder med varme og solskins rekorder. De som er på vandet har nok oplevet perioder med en del blæst.

Efterfølgende vil jeg forsøge at samle op på aktiviteter i vore grundejerforening.

Generalforsamlingen fredag den 11. marts 2022

Der blev afholdt generalforsamling fredag 11. marts 2022, hvor der var ca. 50 tilmeldte deltagere.
Bestyrelsen er godt tilfreds med en fortsat god deltagelse af grundejerforenings medlemmer. Generelt var der en god debat, ikke mindst i forbindelse med formandens beretning var debatten angående bestyrelsens beslutning om gennemførelsen af udførelse af etablering af biodiversitet på det grønne areal ved Røjlemosevej.
Et mindre antal deltagere var af den opfattelse, at bestyrelsen skulle have indkaldt til ekstra ordinær generalforsamling.
Bestyrelsen tog kritikken til efterretning og formandens beretningen blev herefter taget til efterretning.

I forbindelse med det efterfølgende valg skulle der vælges nyt medlem til bestyrelsen, idet formanden efter 7 år som formand ikke stillede op til genvalg. Henrik Jørgensen blev dermed valgt til bestyrelsen.

På grundejerforeningen hjemmeside finder i et fyldigt referat. Stribgaardensgrundejerforening

Fodgængerfelt ved Super brugsen ved Billeshavevej

Igennem nogen tid har bestyrelsen været i dialog med Middelfart kommune teknisk forvaltning omkring forbedring af forholdende ved fodgængerfeltet ved Ny Billedhavevej. Daglig benyttes fodgængerfeltet af rigtigt mange børn på vej til Strib skole. Oversigtforholdene og belysningen har været halvdårligt, ikke mindst manglende beskæring af beplantning langs Ny Billeshavevej har skabt dårlige oversigtsforhold for bilisterne som kommer kørende på Ny Billeshavevej imod Strib landevej.

Citat fra mødet med Khaled Ksibe fra Middelfart kommune teknisk forvaltning.

“… Ellers ift. belysning omkring fodgængerfeltet på Ny Billeshavevej så har jeg og min kollega Klaus lavet en vurdering og er kommet frem til at vi starter med at skære grenene omkring både den høje og den lave mast, da jeg tror at dette tiltag vil dække det areal hvor det plejer at være mørkt.
I et tilfælde at det ikke hjælper og at arealet stadig bliver mørkt, vil jeg overveje at sætte endnu en lysmast der hvor fodgængerfeltet starter.

Vi har desuden snakket i dag om at lave en trafiktælling øst for fodgængerfeltet. Der er faktisk gennemført en trafiktælling mellem fodgængerfeltet og Sofiedalvej i år 2019.
Resultatet var Årsdøgntrafikken ÅDT = 3821, Gennemsnitshastigheden = 35,2 km/t, 85% af køretøjer kører under 48,7 km/t og lastbilårsdøgn-trafikken = 73.

Når jeg ser på resultatet, får jeg et billede af, at trafikken på vejen afvikles indenfor hastighedsgrænse som er 50 km/t, og derfor vurdere vi at der er ikke behov for yderligere trafiksaneringer end at arbejde med belysning.

Ang. trafiktælling og høj hastighed på Strib Landevej ved Super Brugsen, så ligger der allerede en trafiktælling ved legepladsen (Strib Landevej 28) i år 2018. Resultatet var Årsdøgntrafikken ÅDT = 3693, Gennemsnitshastigheden = 50,9 km/t, 85% af køretøjer kører under 59,3 km/t og lastbils årsdøgntrafikken = 384.

Jeg tænker ikke at vi behøver at lave en ny trafiktælling, da jeg ikke kan se at der er sket store ændringer i området siden 2018 og derfor vil en ny trafiktælling give næsten de samme resultater, men jeres henvendelse om høj hastighed på Strib Landevej ved Super Brugsen vil indgå på lige fod med de andre ønsker til forbedring af trafiksikkerheden, som vi får ind i løbet af året.

Vi fører en liste over de indkomne ønsker, og her ud fra bliver der én gang om året prioriteret, hvordan de midler der afsættes i kommunens budget til trafiksikkerhed skal bruges.

Først bliver alle ønsker prioriteret af et program, der sikrer at alle ønsker behandles lige. Det er nærmere beskrevet på kommunens hjemmeside i den vedtagne trafiksikkerhedsplan. Trafiksikkerhedsplanen ligger på følgende link: https://middelfart.dk/media/5adf2fu0/trafiksikkerhedsplan-2020-2025-for-middelfart-kommune-final-a.pdf

De højest placerede ønsker på listen, når prioriteringen er gennemført, bliver forelagt for Teknisk Udvalg. Udvalget beslutter hvilke ønsker, der skal gennemføres. Næste prioritering bliver i løbet af april måned i næste år.

Hvis jeres ønske ikke bliver prioriteret til udførelse i 2023, vil det være på listen i yderligere to år.

Hvis det heller ikke bliver prioriteret i denne periode, vil det blive slettet af listen. Du er til den tid velkommen til at genfremsætte ønsket, hvis det stadig er aktuelt.

Når der bliver tilføjet et ønske til listen over ønsker til forbedring af trafiksikkerheden, bliver der udført en screening af de oplysninger vi allerede ligger inde med om trafikken.

Jeg har gennemgået området med hensyn til trafiktællinger, trafikuheld og besigtigelse.

Der er ikke umiddelbart nogen ting, der er så trafikfarlige, at der skal skrides ind overfor dem med det samme.

Politiet har ikke registret uheld på stedet indenfor de sidste 5 år…”

I øvrigt blev det nævnt at puljen i år var 1 mio. kr. og Khaled vurdere at sådan en hastighedstavle + installering var på omkring 50.000kr. Så får man altså ikke ret meget fartdæmpende i kommunen med kun 1 mio. kr. på budgettet.

Middelfart kommune kan dermed ikke på kort sigt gennemføre forbedring. Det skal som beskrevet prioriteres på en samlet liste.

Fællesarealet ved Røjlemose vej

På nedenstående skitse ses den gennemførte beplantningsplan af græsarealet ved Røjlemosevej.

biodiversitet v/ Røjlemose

I maj blev der plantet et bredt bed med vilde blomster der bliver kun slået græs i striber rundt omkring de nye bede. Der er dermed skabt grobund for biodiversitet som skal skabe bedre forhold for planter, dyr og insekter.

Her og nu kan vi nok ikke måle resultatet. Over tid vil vi sikkert se, at der er skabt forbedrede forhold for både for dyr og insekter.

Dyrene på engen

Et kik fra vores terrasse på Færgegårdvej 59 kan vi dagligt nyde synet af fåreflokken som græsser på engen. Den tørre sommer har gjort, at en stor del af engen mangler vand.

I Juni blev alle moderfår klippet. Peter og Laila inviterede alle til at deltage i klipning af fårene.

Miljøgræssere

Fårebestanden er nu på alt 9 moderfår og der er siden 4. januar født 12 lam. Lammefødsler foregår efterhånden over en længere periode fra januar til maj. Det er det største antal lam der er født.

På engen er der udover får og heste også en stor bestand af ænder som gør ophold på engen. Der er i den sammenhæng et overtal af andrikker.

Har I et godt billede af dyrene fra engen må i gerne sende det/dem på e-mail til vores webmaster Henrik Jørgensen   henrik_jorgensen@hotmail.com

Grundejerforening har etableret adgang til Facebook

Målet med denne Facebook gruppe er at fremme sammenholdet i grundejerforeningen og give en mulighed for uformelle diskussioner af emner.

Det er kun medlemmer, der kan se, hvem der er med i gruppen, samt deres opslag.

Gruppe blev oprettet 16. januar 2022

80 medlemmer i alt

Grupperegler fra administratorerne

1. Kun for beboere i Stribgaardens Grundejerforening

Denne gruppe er kun for nuværende beboere i Stribgaardens grundejerforening. Ved tilflytning kan man søge optagelse i gruppen. Ved fraflytning meldes man ud af gruppen.

1. Vær venlig og høflig

Vi er alle fælles om at skabe et imødekommende miljø. Lad os behandle hinanden med respekt. Sunde diskussioner er naturlige, men der kræves venlighed.

1. Ingen hadefuld retorik eller mobning

Sørg for, at alle føler sig sikre. Vi tillader ingen former for mobning, og nedsættende kommentarer om ting som race, religion, kultur, seksuel orientering, køn eller identitet tolereres ikke.

1. Respekter alles privatliv

Det kræver gensidig tillid at være en del af denne gruppe. Ægte og ærlige diskussioner gør grupper gode, men kan også være følsomme og private. Det, der deles i gruppen, bør blive i gruppen.

Vil du følge med I aktiviteter kan du jf. ovenstående anmode om at få adgang til gruppen med kontakt til vores webmaster Henrik Jørgensen   henrik_jorgensen@hotmail.com

Opsætning af plancher ved runddeller med bænkesæt

Bestyrelsen har udarbejdet tekst til plancher der skal opsættes ved runddeler og bordbænke sæt ved stien på Kirkebakken og ved overløbs bassinet ved engen. Teksten skal læses på grundejerforenings hjemme-side via en QR – kode. På den måde vil teksten let kunne opdateres.

Teksten til Plancher kan allerede læses på grundejerforenings hjemmeside.

Planchen vil indeholde en kort tekst med et billede og en QR – kode. Opgaven ligger p.t ved vores trykker, MV Tryk i Middelfart.

Opsætning af de nye plancher er iværksat og bliver opsat her i løbet af september.

Ny transformator på Carl Nielsen Vej

TREFOR oplyser til grundejerforeningen, at den nuværende transformer på Carl Nielsens vej som er placeret ved grundejerforeningen redskabsskur på det grønne

Transformator

areal skal udskiftet. Udskiftningen sker i forbindelse med, at der er stigende el-forbrug. I den sammenhæng modtager grundejerforeningen en erstatning på 23.000 kroner, som er struktur skadeserstatning i forbindelse med gravearbejdet. TREFOR er i den sammenhæng i gang med udskiftning af de nuværende elkabler langs Ny Billeshave Vej.

Kommende opgaver for bestyrelsen

Bestyrelsen vil herefter arbejde videre med følgende opgaver:

• Opsætning af plancher ved runddeller med bænkesæt der fortæller om planter og dyr på engen.

• Nyt nyhedsbrev fra bestyrelsen maj 2022…”

Således publiceret i fælles antrit og i fælles forståelse

Thomas Duholm-Marcher

Dette indlæg blev udgivet i Nyhedsbrev. Bogmærk permalinket.

One Response to Nyhedsbrev 2 2022

1. Ib Møller Hansen skriver:

Kommentarfeltet vil efterfølgende være åben for kommentarer, forslag og ideer.

Alle kommentarer bliver manuelt godkendt inden offentliggørelse.