Nyhedsbrev 3 2018

Fmd. Kristian Madsen skriver:

Hermed en orientering om seneste nyt fra bestyrelsen omhandlende:

bestyrelsens næste møde,
om ansøgningen til opførelse af dyreskjul

Referat fra generalforsamlingen 2018 her

• Dagsorden til bestyrelsesmøde den 6 11 2018 (2)

• Ansøgning til opførelse af dyreskjul på engen 29 10 2018

Har du bemærkninger til foranstående, så er du velkommen til at kommentere via nedenstående kommentarfelt. Da vi ønsker en sober og ordentlig kommunikation her på siden og tilstræber et absolut fravær af spam o.l., vises kommentarer først efter en manuel godkendelse.

Dette indlæg blev udgivet i Nyhedsbrev. Bogmærk permalinket.

One Response to Nyhedsbrev 3 2018

1. Arne Mathiassen skriver:

Det er godt, at det nu 2. november med ca. ½ års forsinkelse er blevet muligt for os medlemmer at se referatet fra generalforsamlingen den 9. marts 2018. Jeg kan se, at referatet er underskrevet, som det sig hør og bør, af referent og dirigent allerede den 11. marts 2018.
    Af referatet fremgår, at det blev vedtaget, at bestyrelsen skulle nedsætte et engudvalg til at arbejde med engprojektet, og gerne med deltagere udenfor bestyrelseskredsen. Til trods for, at formanden to gange i den forløbne periode har skrevet om fremdriften i engprojektet, kan jeg ikke se og har ikke hørt om, at der er nedsat et sådan udvalg. Kan jeg venligst få oplyst, hvem dette udvalg består af?
    Der står i referatet under formandens beretning, at der allerede var opnået byggetilladelse til den sekskantede staldbygning, og at dette projekt umiddelbart kunne igangsættes. Der står også, at kommunen er den eneste instans, der kan ændre på engens nuværende status som overdrev. Begge dele er nok forkert information!! Overdrev hører under Natura 2000 lovgivningen, som er EU lovgivning. Dette hører under Natur- og Miljøstyrelsen og ikke under kommunen. Overdrev under Natura 2000 må ikke kultiveres, beplantes eller bebygges og må kun ligge hen ubenyttet eller bruges til afgræsning med husdyr. At kommunen skulle have givet en byggetilladelse til en staldbygning på engen, kan jeg derfor ikke tro er rigtigt. Og hvis det var rigtigt, hvorfor er der så den 29. oktober skrevet en ansøgning om byggetilladelse til en staldbygning på engen? Det er spændende, hvordan kommunen vil forholde sig til denne ansøgning, som jo ligger helt udenfor deres myndighedsområde.
    Stadig mangler vi en generalforsamlingsbeslutning om at gennemføre en investering i såvel staldbygning som hegn.
    Forud for en sådan generalforsamlingsbeslutning vil jeg anmode bestyrelsen om at indhente en skriftlig redegørelse fra en kompetent forsikringsadvokat om, hvilket ansvar grundejerforeningen har påtaget sig ved at på tage sig ansvaret for indhegningen af dyrene. Hvis dyrene løber ud og skaber en ulykke på Strib Landevej, hvem bærer så ansvaret? Er det Dyreholder og hans forsikring, eller er det Grundejerforeningen, som jo har påtaget sig ansvaret for indhegningen?
    Jeg imødeser, at der kommer svar på disse spørgsmål her på hjemmesiden.

Arne Mathiassen, Stribgårdvej 10, tlf. 22120194