Nøddelunden

Blandt årets mange  planlagte opgaver med vedligeholdelse af foreningens 70.000 m2 store fælles- og friarealer med græs, skovvækst, beplantninger og diverse andre vækster, er der i dette efterår planlagt en beskæring af den lille nøddelund ved stien, der går fra Abelonelundvej – på tværs af Jacob Gades Vej  – videre på tværs af Carl Nielsens Vej i østlig retning.
Nøddelunden som stedbetegnelse er “et internt praktisk udtryk” som synonym for den halvcirkulære beplantning af nøddebuske rundt om bænken ved stien det foran nævnte sted – Just som det ses på billedet. Udtrykket bruges af bestyrelsen til identifikation af en lokalitet på foreningens areal som med mellemrum er udsat for gartnernes vedligeholdelse. Selvsagt ved alle, at stedet ikke har noget at gøre med en “lund” som sådan.

Foreningens gartnere  – Jan og Bjarne – har haft arbejdshandskerne på. Med nyfilede kæder på motorsavene, med høreværn og sikkerhedsudstyr og i sirlig akkuratesse, har de netop afsluttet en beskæring af nøddebevoksningen – Til fuldkommenhed må man sige.
Stedet omkring bænken er ryddet pænt op og tager sig nu igen rigtig godt ud.

Vognmanden er bestilt til at køre grene og løv væk, så hvis du går med tanker om at skære dig en god vandrestav i den rette tykkelse og længde af træsorten hassel, så bør du nok holde dig til, så længe materialet endnu ligger på stedet.
Arbejdet med at vedligeholde og forskønne vore fællesarealer er selvsagt til fælles fryd og gode oplevelser og har de facto – under forskellige bestyrelser – nu stået på i 44 år.

Dette indlæg blev udgivet i Arealer. Bogmærk permalinket.