Persondataforordning

Formanden orienterer fra sin sejlende ferie et sted på bølgen blå hvor kursen er Horsens – Snaptun:

EU’s persondataforordning som trådte i kraft den 25. maj 2018 kræver, at foreningen som webstedsejer udarbejder en specifik formuleret privatlivspolitik vedrørende håndtering af medlemmernes persondata og derved lever op til lovens krav.

Opgaven med at formulere  en privatlivspolitik er prioriteret til at foregå, når bestyrelsen mødes igen efter sommerferien. Ved samme lejlighed udpeger bestyrelsen blandt egne rækker en dataansvarlig til at forestå håndteringen og til at fungere som kontaktperson udad til og til medlemmerne.

Her på hjemmesiden har foreningens privatlivspolitik fået sit eget faste punkt som ses under menupunktet “Forening” på menulinjen.

Da foreningens privatlivspolitiks ordlyd er under bearbejdning og siden er under udarbejdelse, er tekstens indhold endnu ikke tilgængelig for læserne / medlemmerne, men vil blive det snarest. Bestyrelsen arbejder som sagt  på sagen.

Dette indlæg blev udgivet i Info. Bogmærk permalinket.