Vejrbidt og falmet

Vejrbidt og mærket af vejr og vind står det gamle skur på Stribengen og tager sig ud. Evindelige påvirkninger har det modstået og tålt mens det har værnet sine beboere mod elementernes rasen. Ly og læ for sol, blæst, regn, sne  og stride vejrlig har det ydet. Trods et noget træt udseende, er skurets sundhedstilstand noget bedre end udseendet umiddelbart lader antyde .

Engens får og lam og deres dyreskjul

Et renovationsarbejde, som ikke blot har til formål at udbedre skurets almene tilstand, men også tilføre bygningen et lidt større indeareal – primært til gavn for hestene, har i nogen tid været under overvejelse. Det er nu gennemført.

Når vejrliget i det kommende forår 2021 tillader det, vil skuret eller dyreskjulet, som det også kaldes, formentlig blive behandlet med en gang miljøvenlig maling, til fryd for det menneskelige øje.

I grundejerforeningen fornemmer vi stedets naturgivne herlighedsværdier og vi ser med opmærksomhed på stedets plante-, fugle- og insektlivs trange og ulige levevilkår og vil gerne bidrage med øget opmærksomhed og indsats.

ForsideToiEn
IMG_3077[1]
skur20202
Skur20201
græsskur
Dette indlæg blev udgivet i Klumme. Bogmærk permalinket.