Forslag: Etablering af biopark

Strib 2.06.2021

Skriftligt motiveret forslag til behandling på Stribgårdens Grundejerforenings ordinære generalforsamling, fredag den 11. juni 2021 i Strib forsamlingshus.
Fremsat af bestyrelsen.

Bestyrelsen har den 15. maj fremsendt ansøgning til Middelfart Kommune Natur og Miljø på 25.000 kroner fra Biodiversitets pulje efter opfordring fra en gruppe borgere der bor op til det grønne areal på Røjlemose Vej.

Der er udarbejdet en illustration som er vist på skitse som kan ses på grundejerforeningens hjemmeside.

Bevillingen kan kun gives til foreninger med eget CVR-nummer. Det er som sådan grundejerforeningen der modtager bevillingen.

Iht ansøgningen bliver der etableret en gruppe på ca. 25 borgere som bliver organiseret som forening med eget CVR-nummer som vil arbejde videre med projektet. Navnet kunne eventuel være ”Strib Biopark”.  Projektets samlede budget for etablering af et biodiversitetsområde på 100.000 kroner. Det resterende beløb vil gruppen ansøge ved fonde.

Bestyrelsen ønsker generalforsamlingens godkendelse til, at der udarbejdes en skriftlig aftale med den nye forening i stil med forpagtningsaftalen for brug af engen til dyrehold.

Aftalen skal indeholde, at foreningen tager ansvar for etablering og vedligehold af Strib Biopark på Røjlemose Vej. Dertil kommer, at såfremt foreningen opløses med tilbagelevering af arealet skal det retableres efter aftale med grundejerforenings bestyrelse.

Det er op til grundejerforenings bestyrelse at vurdere i hvilket omfang grundejerforening engagerer sig i projektet.

P.B.V
Kristian Madsen

Dette indlæg blev udgivet i Indkomne forslag, Projekt. Bogmærk permalinket.