Forslag – Grønt omfang

Skriftligt forslag fra Nancy Andersen til generalforsamlingen marts 2022.

Hej,

jeg vil foreslå, at Stribgårdens Grundejerforening tager stilling til, i hvilket omfang vi ønsker at være en grøn grundejerforening.

Biodiversitet på det grønne område ved Røjlemosevej, et forslag udefra med en fagmand i form af en biolog som repræsentant, kunne vi tænke os at genetablere noget af det gamle moselandskab i Strib. Hvad siger vi til det?

Hvad med ekstra plantning af træer? Hidtil har Brasilien sørget for skov på Jorden, men der mangles træer, og måske har vi lokalt overskud til at hjælpe. Har vi plads til et ekstra træ hist og her? Kan vi lave en plan for nyplantning?

Hvordan plejes de grønne områder? Kan foreningen indtænke grønne initiativer og grøn vedligeholdelse af vores områder? Mange har glædet sig over de smukke blomster i kanten af engen, så kan vi gøre mere af den slags? Og andre ting?

Jeg vil opfordre til, at vi gør noget for at fremme et grønnere område med flere fugle og smådyr, hvor det er sundt for børn og voksne at bo. Vi ved jo, hvor godt det er, for vi har flere grønne områder end de fleste andre, og alligevel skal man jo forny sig. Tidens vinde bærer den grønne vej, og vi vil engang skulle sælge vores huse videre til unge mennesker. De går op i klima og grønne initiativer, så det kan være et tilvalg at bosætte sig under en grundejerforening med en grøn politik.

Mit forslag er, at vi tager en bred diskussion af, hvor stort er omfanget af vores grønne sindelag, og at vi skaber et handlingsgrundlag for bestyrelsen at gå videre med.

Nancy Andersen
Færgegårdvej 69

Dette indlæg blev udgivet i Indkomne forslag. Bogmærk permalinket.