Falmet skur og frønnet stub

Vejrbidt og mærket af vejr og vind men også lidt dekorativt, står det gamle skur på Stribengen og tager sig ud. Vejr og vinds evindelige påvirkninger har det modstået og tålt mens det har værnet sine beboere mod elementernes rasen. Ly og læ for sol, blæst, sne, regn  og stride vejrlig har det givet.

Får, lam og dyreskjul

Om føje tid får skuret en tiltrængt ”Make over”, et ansigtsløft eller en renovering om man vil. Trods et noget træt udseende, er skurets sundhedstilstand dog noget bedre end udseendet umiddelbart lader antyde og den omstændighed skal udnyttes.

Om snart foranlediger Stribgårdens Grundejerforeningens bestyrelse igangsat et renovationsarbejde, som ikke blot skal udbedre skurets almene tilstand, men også tilføre bygningen et lidt større indeareal – primært til hestene.

Når vejrliget i det kommende forår 2021 tillader det, vil skuret eller dyreskjulet, som det også kaldes, blive behandlet med en gang miljøvenlig maling, til fryd for det menneskelige øje.

I grundejerforeningen fornemmer vi stedets naturgivne herlighedsværdier og vi ser med bekymring på insekters, fugles og planters trange og ulige levevilkår og vil gerne bidrage med øget opmærksomhed og indsats.

hegn2
skur20202
Skur20201
græsskur
raage_koloni
IMG_3077[1]
1kragw
43 hegn2 skur20202 Skur20201 IMG_0188 græsskur IMG_0188 raage_koloni IMG_0189 IMG_0186 IMG_3077[1] 1kragw

Det er tanken, at  opsætte infotavler på stedet sådan, at man med sin mobil kan scanne en QR-kode og læse om stedet og om de dyr, planter og insekter, som har deres faste bosted på engen.

Her hvor vi bor, har vi så også lige disse tre – Sokkel, Stub og Sten?

Radio- og Tv antennesokkel hvor engang foreningens TVmast stod.

Frønnet pilestub ved Ringstien til fryd og gavn for kravl, kryb og svampe.

Sten ved ringstiens nedre del hvor engang sjældne sommerfugle holdt til grundet en busk, som stod der.

Dette indlæg blev udgivet i Arealer. Bogmærk permalinket.