Der er så skønt derude…

Det hænder at der er vejarbejde i byen og det hænder, at der af praktiske årsager skiltes med henstillinger om: “Benyt venligst modsatte fortov”.
Ingen synes at modsætte sig opfordringen. Alle fodgængere følger ufortrødent anvisningen og benytter i ro og mag og fordragelighed det modsatte fortorv i fælles forståelse, i god skik og til gavn for vejarbejdet og hinanden – og for den sags skyld også til gavn for egen færd.

Stribgårdens Grundejerforening har ad flere omgange over en årrække – for egen regning – og med medlemmers frivillige indsats –  etableret bænke langs hegnet ved engen og senest opsat et bord-bænk-arrangement ved stien ved overfladebassinet nær busstoppestedet og byens nye indkøbstorv samt opsat affaldsbeholdere på stedet.
Altsammen udført med henblik på, at vi alle kan have lidt glæde og gavn af miljøet; at vi for en stund kan lade roen og hvilen råde mens vi nyder dyre- og fuglelivet på engen og mens vi vederlagsfrit suger af stedets skønhed.
Foreningens bestyrelse arbejder målrettet med den ideologi, at alle er velkomne til at bruge foreningens faciliteter, det være sig legepladser, græsarealer, stier, petanquebaner, beachvolleybane og selvfølgelig også de opstillede bænke og bord-bænk-arrangementer som man støder på i sin færd rund om i området.
Affaldsbeholdere er placerede strategiske steder i området og i dem afleverer man så også sine “hundelufterposer” – og folk er generelt ret gode til at hjælpe med at holde området pænt, rent og ryddeligt. Noget vi alle sætter endog stor pris på.

Der ydes rent faktisk en pæn stor indsats for vores område fra flere sider og at den indsats påskønnes mærkes og ses gennem brugernes måde at benytte området på.

Dejligt, at så mange eksempelvis yder deres, ved at hjælpe med at lægge sit affald i affaldsbeholderne.
Dejligt at så mange viser posivitet i deres gøren og laden og i respekten for, at vi alle gerne vil, at der runden om ser pænt ud.

Sker det, at nogle i skyndingen glemmer at lægge sit affald i affaldsbeholderen eller glemmer at fjerne den brugte emballage efter sig, skal der nødvendigvis ikke her løftes pegefingre eller hæves øjenbryn, men blot fremføres et stille ønske om, at næste gang…

Om det er stor eller lille, høj eller lav, ung eller gammel som ind imellem glemmer sit affald efter at have brugt nogle af foreningens faciliteter, går vi ikke så højt op i, blot vi husker hinanden på, at ryddelighed, ordentlighed og god stil er en fælles sag og en fortløbende øvelse.
Vore affaldsbeholdere annoncerer ikke med hvilken service de byder sig til med via ord og skiltning, men ved deres blotte tilstedeværelse – og godt for set.
Og som man ser ved selvsyn, så er der næppe meget længere end et par armslængder til stedets to affaldsbeholdere.

Bestyrelsen ønsker en god sommer til Jer alle og tak for hjælpen !

Dette indlæg blev udgivet i Arealer. Bogmærk permalinket.